söndag 23 september 2012

Helgen

I Fredags var vi lediga, hämtade mamma vid tåget strax efter 10 på fm o sen åkte vi hem och kollade igenom förrådet efter saker att sälja iväg på loppis. Vid 14 åkte vi allihop till dalstuga och 15.30 sov Ozzy djupt ;) 16.30 åkte vi därifrån med en ännu djupt sovande hund utan kulor ;) även 2500 kr fattigare! Men kommer helt klart va värt de om drygt 2 veckor! =P Hela kvällen kollade vi genom förråds kartonger o grejade och jag somnade inte fören strax efter 1 den natten, för självklart vaknade Oz till liv runt 21 och vid 12 var han tillräckligt pigg att få av sej sin "skyddsring" han hade runt halsen och låg o slickade operations såret! :/ Så det blev att dränka såret i alsolsprit och ta på han ett par av Andreas mjukisbyxor ;) Igår, Lördag gick jag o mamma upp vid 6. Klockan 7 for vi med knökfull bil upp till loppisen och packade upp. 14 åkte vi därifrån med lite extra pengar på fickan och drog då direkt till Galgberget för att hämta en riktig tratt till Ozzy som jag fick av en hundkompis :) Tack snälla Mia! Åkte hem till grabbarna som varit hemma och haft koll på ozzy hela dagen och käkade tacogryta. VId 17 hämtade vi upp syrran på stan och åkte hem till henne o Emil. Fick fika och kollade på deras semester bilder från London. Lite avis blev man allt ;) Idag har jag, Loke o mamma varit upp till regementet och handlat på Öb samt varit in på arken zoo och lämnat igen Ozzy´s halsring. Personalen kunde inte begripa hur jag kunde va så missnöjd för folk ääälskar dessa ringar! Ja tänkte jag i mitt stilla sinne, kanske människor som har gamla stela hundar som ändå inte kan böja nacken o slicka sej i skrevet! Men jag sa inget för jag gillar arken zoo och vill inte göra mej osams me folk hehe... Mne fick såklart lämna tillbaka den och blev 269:- rikare ;) Efter lunch kom brorsan o syrran hit o härjade med Loke o drack lite kaffe. Cissi har btw varit här sen dess. Henne skjutsade jag o mamma nyss ner till stan för hon skulle på personalmöte. Ikväll blir det tidigt i säng! Jag är trött, känner mej febrig och har ont i halsen. Klockan ringer 5.30 imorgon och då börjar en 6 dagars vecka på jobbet... :/ Tungt! Mamma åker hem imorgon bitti men hoppas hon snart kommer igen! Nu ska jag torka golven innan jag slänger mej i soffan med en skål nötter. Imorgon återupptar jag mitt lchf liv som blivit myyycket lidande denna helg! (känns redan på byxorna kan jag tala om) och förhoppningsvis vaknar jag upp utan halsont så jag kanske kan träna imorrn kväll! :)

Inga kommentarer: