tisdag 19 januari 2010

Less



Nu tycker jag faktiskt att det borde vara dax, på riktigt! Är såå trött på att vara mega tung, ha ett ständigt tryck i magen, ilningar i höft, ljumskar och lår, ständigt kissnödig och känna sej totalt mörbultad på¨insidan av magen... Kom ut nu unge!

Inatt var jag super less! Inom loppet av 3 timmar var jag o kissade 4 ggr, sen orkade jag inte kolla klockan varje gång jag var upp! Jag hade ont i magen, förvärkar antagligen, o då kan man inte sova. Ett tag tyckte katten att det var en jätte bra idé att sätta klorna i min fot!? Plus att jag måste vända på mej stup i minuten för ligger jag för länge på en sida så får jag så jävla ont i höften?! Plus att jag aldrig någonsin varit så tät i näsan som jag är nuförtiden på nätterna och det stör både min och Andreas sömn. Min för att jag knappt kan andas trots nässpray och Andreas för att jag har börjat snarka nå så otroligt!

Jag må vara dum i huvudet men jag njuter tamej fan inte en sekund av att vara gravid! Hur faaan kan man tycka om att vara tjock, uppsvälld ha ont överallt och ständigt trött?! Vart hittar man det mysiga i att vara gravid!? OK, när lillen började sparka så det kändes, alltså INNAN sparkarna började göra ont! då var det kanske lite mysigt, men hur länge var det då? Inte nog med tanke på att man ändå går så här 9 månader!!!

Desstuom har jag börjat få tillbaka mitt illamående vissa kvällar.. TACK!

Nu har jag nog gnällt färdigt för idag.

Tjing!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Har du provat att ha en kudde mellan knäna när du ligger på sidan, en liten platt kudde under magen kan oxå vara till hjälp.

Mammamu sa...

Hihi...sorry....men..jag..brukar..
titta..på..FamiljenAnnorlunda..haha..dom..måste..älska..att..vara..
gravida..och..att..föda..barn....
Min..mellanslagstangent..funkar..
inte..ifall..du..undrar..varför..
jag..skriver..så..här..ska..kolla..nere..i..källaren..sen..om..det..
finns..ett..
tangentbord..där...
Pusspåreochskötomdig.

Emma sa...

Ja fy för att va gravid, jag tyckte inte om det för fem öre! Plus att mitt illamående oxå kom tillbaka på slutet! Blää!

Karin sa...

hehe ja vi får fan trycka ut de små nu.. ;) Hade ju varit sjukt roligt om vi hamnade på BB samtidigt.. Någon man kan tala lite med iaf. Det värsta med mig är nog att jag har så grymt ont i fötterna och händerna, har ju bara gått upp ca 6-7 kg på 3 veckor..(!) dock bara vatten men satan vad ont det kan göra.. nu förstår jag patienter som har vatten i kroppen och ont överallt..
Nu håller vi tummarna att de små kikar ut snart.
Ta hand om dig!
Kram

fia sa...

hej. Tipset om kudde mellan benen tänkte jag också tipsa om. Mycket skönt! Jag är en av dom som älskade att vara gravid,fast jag spydde i 8 månader.. Det är ju väldigt speciellt!